Notre Dame-i toronyőr - Ima az emberért!

A tegnapi napon volt szerencsém látni a Notre Dame-i toronyőrt másodszor. Mindképp szereposztás lenyűgöző volt, de más-más élményt nyújtott.

Quasimodo: Cseh Dávid Péter
Fiatal tehetséges színész, akinél nem éreztem olyan mélynek a karakter "szenvedéseit". Természetesen jelen voltak a fájdalom a szégyen a düh és tehetetlenség külső jegyei, de nem érezte az ember azt, hogy ezeket belül is valójában átéli. Szerintem a valódi átlényegülésnél ez is fontos része kell, hogy legyen. Alapjában elmondható, hogy jó színészi játékkal formálja meg karakterét, de van hova fejlődnie még. Erre viszont még bőven van ideje hisz pályája elején áll és indulásnak nagyon nehéz főszerepet kapott. Szóval jár a taps neki. Csak így tovább!


Cseh Dávid Péter

Veréb Tamás Úgy érzem ezzel a karakterrel és főszereppel Tomi nagy népszerűségre és ismertségre tett szert. Nem is minden alap nélkül. Remekül formálja meg a visszamaradt, nagyothalló és testileg is torz Notre Dame harangozóját, Quasimodot.  Nála jobban éreztem a karakter mélységét, az átszellemülést, az érzelmek meg és átélését. Úgy érzem előtte is hosszú és szép karrier áll.
Mindkettőjüknél felfedezhető volt, hogy ha rövid időre is, de elfelejtkeztek a főszereplő testi korlátairól. Eltűnt a lábhúzás, az eltorzult testtartás. Elmaradt a néha érthetetlen beszédhiba is.  Ami érthető hisz két fiatal színészről van szó és egy ilyen szerepben maradni 3 órán keresztül lássuk be embert próbáló feladat. Így ezekről az apróságokról most el is tekintek.

Veréb Tamás


Esmeralda: Fekete – Kovács Veronika
Ebben a szerepben láttam őt először így azt hiszem, pártatlanul tudok írni róla. Úgy érzem ezt a szerepet neki találták ki. Könnyed, finom mozdulatok jellemezték. Tudott nagyon nőies és olyakor harcos amazon is lenni. Nem volt sok, de kevés se. Megtalálta azt a hangot, amit az adott szituáció megkívánt. Három férfi között egyensúlyozott, Qouasimodo, Phoebus és Frollo. Bár egyértelműek a helyzetek senkit nem akar megbántani. Quasimodot kedveli és kimenti a tömeg karmaiból, igaz szerelmet Phoebus iránt táplál csak és Frollo ajánlatát egyértelmű, hogy visszautasítja hisz őt szívből gyűlöli az elejétől fogva. Ebből kifolyólag sorsa, jövője előre látható, előre elrendeltetett.

Gubik Petra:
Nehéz a dolgom, mert őt más szerepben is volt szerencsém látni. Esmeraldához nekem kicsit harsány, igen a mondhatják a cigánylány szerepe ilyen, de nekem sokszor volt túlzó, erőltetett nála pld az, hogy kissé cigányosan szólaljon meg. A daloknál is észrevehetően több volt, hangos, éles, hangszín szinte bántotta az ember fülét. Mint szerepet jól alakított és talán majd az idő előrehaladtával fel tud nőni ehhez a szerephez is.

Gubik Petra


Claude Frollo: Szabó P. Szilveszter
Nehéz szavakba önteni az ő játékát. Mint színész ebben is zseniális a negatív karakter megformálásában. A darab alatt végig hozza a tőle elvárt rideg, komor, elérhetetlen Frollot akiből megláthatjuk pár jelenetben a Férfit, aki őrült harcot vív önmagával a felszentelt énjével. Esmeralda szerelméért. Szilveszter falakat rengető, csodálatos hangjával mindez kiteljesedik a Tűzörvény című számba. A szám alatt tapintható a közönség soraiban a csend és a feszültség. A Szent vagy a Férfi ember győz vajon ebben a csatában. Mindeközben tudjuk Frollo saját keresztjének telikinti Quasimodot saját öccse halála miatt. Ez a lelki teher is végigkíséri a darabban ráadás kínként rakódva a többi súlyra. A végén rájövünk Frollo sem tudja megváltoztatni önmagát ez is az egyik oka végzetének.

Szabó P. Szilveszter



Phoebus, de Martin kapitány: Kocsis Dénes
A hazatérő katona, akit kísértenek halott társai. Királya utasítására a Notre Dame-i őrséghez csatlakozik. Majd Frollo utasítására főparancsnok lesz. Végzetét Esmeralda megjelenése hozza el neki is. Beleszeret a szép cigánylányba, aki viszonozza az ifjú katona érzéseit. Mindeközben Frollo is komoly érzéseket táplál a lány iránt aki Esmeralda teljes szívéből gyűlöl. Esmeralda üldözése közben megtagadva Frollo parancsát ő is kitaszítottá válik, és a cigányokhoz csapódik. A két fiatal szerelme beteljesületlen marad, mint Rómeó és Júliáé.

Kocsis Dénes


Clopin Trouillefou: Mészáros Árpád Zsolt
A cigányok királya. A Disney verzióban ő a történet mesélője és amint megfigyelhető itt is ő az, aki végig vezeti a nézőt a történeten. . Ő a bohém-ravasz cigányvezér, a legdögösebb számokat elővezető Clopin.
Nincs könnyű dolga hisz maga is részese ennek az egésznek. Próbálja óvni és vezetni népét köztük Esmeraldát is, de nincs könnyű dolga a szertelen, szerelmes lánnyal. Nem egyszer menti őt ki Frollo karmai közül. Szerintem a nehezebb szerepek egyike, de Mészáros Árpád Zsolt a maga temperamentumával, elsöprő személyiségével és fantasztikus hangjával el tudja hitettetni a nézővel, hogy ő valójában az, akit megformál. Gratulálok! Ez a szerep nagyon megtalált.

Mészáros Árpád Zsolt



Frederic Charlus hadnagy: Gömöri András Máté

Aprócska szerep mégis sok mondanivalóval. A barátságról, ami semmivé válik akkor, amikor az egykori jóbarát bajba kerül. A pillanatnyi jótettekről amikor, Esmeraldát és Phoebust a börtönben kötelékek nélkül hagyja hajnalig. Végül, de nem utolsó sorban a vak hitről, amit tűzön-vízen át követ nem kérdőjelezve meg annak voltát egy olyan embertől, akiről tudni lehet, hogy a vak gyűlölet vezéreli csupán, Frollotól. A darab egészében a szerepében tudott maradni. Rezzenéstelen, kifejezéstelen arccal, és egyenes tartással.

Aztán ott vannak még az előadás apróbb szereplői, akik úgyszintén nem elhanyagolhatók. A vízköpők, akik végig hű társai és tanácsadói Quasimodonak. Szent Aphrodisius – Csuha Lajos, akinek a nevével igencsak megküzd a főszereplő /Szent Afrodiziákumnak hívva/ nem kevés vidám pillanatot csempészve az előadásba. Külön köszönet illeti meg a tánc és balettkart és természetesen a darab karmesterét, aki nélkül a zene nem szólalna meg olyan szépen és válna egésszé a mű.

"Ki dönti el, ki lesz ember vagy szörny?"

„Pár évvel később a katakombákban két csontvázat találtak. Az első egy fiatal nőé volt. A másik egy férfié, akinek a gerince teljesen eltorzult. A férfi olyan szorosan ölelte a nőt, hogy amikor megpróbálták elválasztani a két csontvázat egymástól, a férfi csontváza porrá omlott szét!”

Pár gondolat a végére. A két szereposztás közül a másodikban /Veréb Tamás/ azt vettem észre, hogy pár rész kimaradt, amit vártam volna az első után. Az okát nem tudom.
Mindkét előadás más – más érzelemvilággal dolgozott és közvetített a néző felé. Veréb Tamásnál jobban átjöttek az érzések, nagyobb érzelemvilággal játszott. Cseh Dávidnál ezeket nem annyira lehetett észrevenni. Esmeraldánál szinte ugyanezt tapasztaltam. Veronika lágyabb, finomabb mozdulatokkal dolgozott, Petra nekem néhol túlzó volt és a hangja is az adott pillanatban túl harsánynak, élesnek tűnt.
Igaz felnőtt musical méghozzá olyannyira, hogy a történet szörnyének, vagyis Quasimodónak az alakítóját egyenesen a színpadról „hívják” életre. Miután láthatjuk Frollo testvérének lázadását, halálát és azt amint egyszem torzszülött gyermekét Frollóra bízza. A jóvágású Veréb Tamás/Cseh Dávid Péter civilből öltözik át és görnyed egyszersmind torz alakká, beállva az egészestés játékba.
Összeségében mind a két előadást élveztem. Mindkettő egyedi, mindkettő más. Aki teheti, menjen el és nézze meg maga is. Én tiszta szívből ajánlom! A szereposztás felől pedig mindenki döntsön a saját ízlése szerint. Én a magam érzéseit, tapasztalatait próbáltam szavakba önteni. Amennyiben segítettem valakinek a döntésben annak örülök.
Köszönöm, hogy elolvastad!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések